Programowanie zmienia sposób myślenia. Podejmowanie wyzwań, stawianie czoła nowemu i nieznanemu, ciągłe rozwiązywanie różnych problemów po pewnym czasie skutkuje przekonaniem, że nie ma zagadek nie do rozwiązania, trzeba tylko odpowiednio do nich podejść…

Takie właśnie myślimy o PROGRAMOWANIU w Centrum Edukacji STEAM KidsTech. Według nas programista przyszłości to humanista posiadający wszechstronną wiedzę, rozumiejący otaczającą go rzeczywistość.

Na warsztatach zabieramy dzieci w świat awangardowej technologii z wbudowanymi funkcjami AI (Sztucznej Inteligencji) i IoT (Internet Rzeczy) - podstawowymi technologiami XXI wieku. Programując ROBOTY, DRONY, MIKROKONTROLERY czy postacie, przedmioty, interakcje w Minecraft Education uczestnicy naszych warsztatów odkrywają zagadki sztucznej inteligencji oraz tajniki interakcji z maszynami, których znajomość staje się kluczowa i niezbędna w nadchodzącym wieku sztucznej inteligencji. 

Warsztaty PROGRAMOWANIA:

  • rozwijają wyobraźnię i kreatywność

  • uczą logicznego myślenia i kodowania

  • łaczą zagadnienia z różnych obszarów m.in. matematyki, angielskiego, muzyki…


PRZEDSZKOLAKI ROBOCIAKI - to warsztaty nauki PROGRAMOWANIA dla NAJMŁODSZYCH (dla 5-6 latków)

zajęcia na których wprowadzamy dzieci do świata programowania (bawimy się logicznymi podstawami programowania) bez użycia komputerów, tabletów czy smartfonów - wykorzystując do tego m.in. najnowsze rozwiązania i roboty edukacyjne takie jak: BOTZEES Mini, BOTZEES Classic + BOTZEES Lab, oraz NOWOŚĆ w Polsce: ROBOTY DUDU, MILKY i ZERONE… więcej


PROGRAMOWANIE z MINECRAFT Education (dla 8+ latków)

w bezpiecznym i sprawdzonym środowisku stworzonym specjalnie dla edukacji uczymy programowania bawiąc się w “kwadratowym świecie” MINECRAFT … więcej


ROBO Lab (dla 10+ latków)

programowanie robotów, dronów i mikrokontrolerów w naszym ROBO Lab-ie to innowacyjne doświadczenie edukacyjne podczas którego uczestnicy mają okazję zanurzyć się w interaktywne zajęcia na których stają się programistami robotów, dronów i mikrokontrolerów edukacyjnych. To nie tylko nauka, to również przygoda podczas której:

  • rozwijamy umiejętności programowania w sposób dostosowany do wieku i poziomu doświadczeń uczestników, którzy uczą się tworzyć kod, sterować ruchem robotów i programować drony do wykonywania różnych zadań

  • praktycznie eksplorujemy najnowszą technologię

  • wspieramy rozwój umiejętności zespołowych poprzez realizację projektów grupowych

Podczas warsztatów korzystamy z nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązań:

  • pracownia DJI Education - to roboty: Robomaster S1 i Robomaster EP oraz drony: Tell Edu i Tello Talent

ROBOMASTER S1 - to 46 programowalnych komponentów, 6 programowalnych modułów AI, niskie opóźnienie transmisji HD FPV, programowanie Scratch 3.0 & Python, ruch dookólny 4WD, pancerz z inteligentnymi czujnikami, 2-osiowy gimbal mechaniczny, koła Mecanum, programowanie i rozponawanie gestów, dźwięków, markerów wizyjnych i ludzi…

ROBOMASTER EP - to

DJI Tello Edu - to programowalne drony - Scratch, Python i Swift. Wyposażone w technologię kontrolu lotu DJI oraz elektroniczną stabilizację obrazu. Możliwość zaprogramowania wielu dronów Tello Edu / Tello Talent jednocześnie umożliwia kontrolowanie formacji dronów i wykonywanie różnych akrobacji.

DJI Telo Talent - to


  • pracownia robotów Photon

 
 

4 sposoby programowania robotów, dopasowane do zróżnicowanych umiejętności i doświadczeń uczestników warsztatów. Photon Draw - programowanie przy pomocy rysowania ścieżki. Photon Badge - programowanie przy pomocy symboli graficznych. Photon Blocks - programowanie graficzne inspirowane programami Scratch i Blocky. Photon Code - programowanie przy pomocy specjalnej składni języka programistycznego w anglojęzycznym interfejsie


  • pracownia SCRIWARE


  • pracownia ROBOSEN

 
 

Dwunożny humanoidalny robot firmy ROBOSEN to m.in.: 17 precyzyjnych serwomotorów sterowanych przez 40 mikrochipów. Programowanie: głosowe, manulane, blokowe.


  • pracownia MAKEBLOCK

Robot Codey Rocky - wprowadza do świata AI (Sztucznej Inteligencji). Ogromne możliwości programistyczne - Python, Scratch 3.0, IoT (Internet Rzeczy). Łatwe przejście z nauki graficznego języka programowania, do praktycznego, tekstowego języka programowania. Inteligentny robot wyposażony w 10 modułów elektronicznych, w tym czujnik dźwięku, czujnik światła i wyświetlacz diodowy LED, które pozwalają komunikować się mu z otaczającym go światem. Codey Rocky, odtwarza muzykę, podąża za światłem, naśladuje mimikę twarzy, które w połączeniu ze specjalną aplikacją mBlock5 opartą o Scratch 3.0 umożliwiają nam przekształcanie pomysłów w rzeczywistość. Dzięki konwersji języka graficznego na język Python, Codey Rocky to doskonały przyjaciel początkujących fascynatów jak i zaawansowanych programistów.

Roboty mBot i mBot2

  • mBot - wyposażony jest w 4 interfejsy komunikacyjne i 7 modułów elektronicznych, które wraz z dodatkowymi pakietami pozwalają przekształcić mBota w tańczącego kota, inteligentną lampę i inne kreatywne projekty. mBot jest kompatybilny z klockami LEGO®, więc w rozbudowywaniu konstrukcji ograniczać nas może tylko nasza wyobraźnia :).

  • mBot 2 -

Roboty Ranger i Ultimate


PROGRAMOWANIE_PRZEPŁYWOWE.jpg

Dzięki programowalnej elektronicznej platformie konstrukcyjnej Makeblock Neuron - składającej się z ponad 30 elektronicznych modularnych bloków wchodzących ze sobą w interakcję oraz kompatybilnych z klockami LEGO oraz Codey Rocky, możemy wymyślić, zbudować i zaprogramować setki przeróżnych urządzeń i gadżetów wchodzących w interakcję z przedmiotami codziennego użytku - pozwalając dzieciom stać się prawdziwymi innowatorami.

 
neuron1.png
 

AI Lab (dla 10+ latków)

to miejsce, gdzie dzieci i młodzież mogą zanurzyć się w fascynującym świecie sztucznej inteligencji (AI) i zdobywać umiejętności programowania związane z tą dziedziną. Odkrywając tajemnice sztucznej inteligencji wyjaśniamy podstawowe koncepcje AI i rozwijamy kreatywne umiejętności oraz zdobywamy doświadczenie w dziedzinie, ktróra odgrywa coraz większą rolę w świecie technologii.

ZROZUMIEĆ AI

  • wprowadzenie do AI - dzieci dowiadują się, czym jest sztuczna inteligencja, jakie ma zastosowanie i jak wpływa na nasze życie

  • programowanie w języku graficznym - używając narzędzi programowania wizualnego, tworzymy proste algorytmy i programy

  • rozpoznawanie obrazów - pracując z programowaniem komputerowym oraz robotami, które rozpoznają obrazy staramy się zrozumieć, jak maszyny mogą “widzieć” i rozpoznawać rózne obiekty

  • tworzenie Chatbotów - projetujemy i programujemy swoje chatboty, uczymy się podstawowych zasad przetwarzania języka naturalnego

  • podstawy Machine Learning - wprowadznie do podstaw sztuki uczenia maszynowego, czyli jak komputery i roboty mogą się uczyć na podstawie danych

  • projektowanie Modeli AI - projektujemy proste modele sztucznej inteligencji, takie jak modele klasyfikacyjne czy regresyjne

  • etyka w Sztucznej Inteligencji - to odpowiedzialne korzystanie z technologii, czyli etyczne aspekty związane z sztuczną inteligencją